16.4.14

Cara Berkesan Untuk Menjadi Pakar SEO

Sesiapa sahaja berpeluang untuk menjadi pakar SEO dalam dunia internet.Syarat yang paling utama adalah keinginan dan semangat untuk belajar.Sebagaimana anak-anak kecil, mereka mempunyai sifat ingin tahu teramat tinggi.Begitulah sepatutnya   kepada kita jika benar benar nak berjaya.

 

pakar seo

SEO atau Search Engine Optimazation merupakan satu bidang yang amat pesat membangun.Namun perkara asas tetap sama iaitu kemampuan blog atau website menampakkan  pada halaman utama enjin carian ketika dicari oleh pencari maklumat.Kita tidak tahu bila mereka akan mencari maklumat.Apa yang pasti kita memerlukan mereka supaya blog kita akan sentiasa ada pengunjung.

 

Cara berkesan untuk menjadi pakar SEO ialah tak lain dan tak bukan, belajar dan mengaplikasi ilmu tersebut sebaik mungkin.Baik   secara formal maupun secara tak formal.Ada yang mengatakan tempoh matang untuk menjadi pakar ialah 3 tahun.Maksudnya dalam sehari ia mesti memfokuskan secara konsistem selama 1 jam sehari sepanjang 3 tahun tesebut.Jangan satu hari pun terlepas sehingga tamat tempohnya

 

Tidak dinafikan juga tahap kepakaran bergantung kepada tahap kemampuan individu itu sendiri.Ada yang jenis gigih dan sabar.Mereka tahan  menghadapi hari demi hari dengan  berlatih.Tak kurang juga jenis cepat dan mudah menguasai sesuatu perkara.Begitulah keunikan seorang manusia.Perbezaan ketara lebih kepada sikap berbanding kemampuan akal itu sendiri.

 

Sikap yang postif membawa aura yang tersendiri.Sebagaimana yang saya tekankan sebelum ini,sikap itu adalah petanda aras potensi kejayaan seseorang.Sikap yang betul dalam menguasai SEO memboleh mereka cepat menjadi pakar.Antaranya sikap yang merendah diri dan sentiasa menganggap diri masih kekurangan.Tentunya lebih mudah ilmu baru masuk dalam minda.

 

Tidak semua ilmu boleh diperolehi dengan cara percuma.Ada harga yang perlu dibayar kerana nilainya yang sangat tinggi.Orang yang terdahulu misalnya dapat menguasai ilmu SEO kerana telah  melabur  banyak wang dan masa.Tentunya mereka pernah bersengkang mata,bekerja siang dan malam demi ilmu SEO tadi.Kewajarannya di sini ialah apalah sangat kalau harga dalam lingkungan RM100.Namun hasilnya berganda-ganda.Biarlah berkorban sedikit untuk  mengeluarkan belanja berbanding dengan orang sebelumnya.Ada yang ribu-riban juga.

 

Saranan saya untuk anda ialah dapatkan ebook hebat yang bertajuk Buat Duit dengan Affiliate - Kitab Teknik SEO Merah Jambu.Buku ini telah ditulis oleh pakar SEO Malaysia.Manalah tahu anda juga bakal menjadi pakar SEO  sebagaimana meraka yang telah berjaya.

 

 

{ Pesanan Peribadi dari Penulis }

Terima kasih kerana sudi membaca entri ini.Semoga dapat memberi manfaat kepada anda semua.Jika ada idea  menarik tentang topik yang telah saya bincangkan ini boleh kemukakan dalam ruangan komen dibawah.

 

Digalakkan juga untuk sebarkan entri ini melalui Tweeter atau Facebook.Itupun  jika entri ini menarik dan seronok dibaca.Dengan jasa anda menyebarkannya  saya dahului dengan mendoakan semoga anda semua murah rezeki,kaya,berkat dan bahagia serta tenang selalu.

mrhanafi

Mengenali dunia blogger sejak 2009.Kini semakin serius untuk menulis blog dengan gaya tersendiri.Amat meminati SEO,pemasaran media sosial dan akan menjadi Fulltime Blogger.

 

Copyright @ 2014 Entri Popular.